Vemodigt idag

Nu har jag sorterat upp alla kläder i strl 50-56 som legat i en stor hög sedan de rensades ut från A´s byrå. Har gjort detsamma med allt i strl 62 och vissa plagg i strl 68.

Några plagg ska jag försöka sälja. Andra plagg ska returneras till den släkting som en gång gav dom till oss när L skulle komma. Vi har haft glädje av dom till alla tre barnen - men nu ska de tillbaka för att sparas till de barn som de ursprungligen tillhört. Härligt när kläder kan glädja så många. Vandra fram och tillbaka mellan släktens barn. Stanna till ett tag hos den som behöver dem just då.

De plagg som betytt extra mycket för oss sparar jag i en låda. Med små lappar som berättar dess historia. En vacker dag antar jag att de packas upp igen. Kanske bara för att titta och minnas. Kanske, kanske, kanske (om än troligen inte) för att vi ska klä ännu en liten bebis i dem. Om inte annat lär de packas upp den dagen något av våra barn skall få egna barn.

Men de allra flesta plaggen kommer vi att ge bort. Det är en stor hög. Helst vill jag spara allt. Varje plagg bär minnen från den vackraste av tidsåldrar. Från alla våra barns bebistid. Det var med en klump i halsen och en tår i ögonvrån som jag rensade bland dem.

Nu gäller det bara att hitta rätt person/ställe att ge klädhögen till. Dessa tygbitar är inte bara tyg för mig. De är mycket mer. Och det skulle kännas bra att veta att de går till någon som behöver dem och som har glädje av dem. En kompis kompis ska åka och hjälpa till på ett barnhem i asien i vinter - en del kanske kan följa med dit. Sen vet jag att det brukar gå en busslast med hopsamlade kläder och annat från min stad till ett barnhem i någon öststat varje år. De skulle säkert behöva lite kläder? Gäller bara att ta reda på om det går en sådan buss och vem som i så fall ordnar den.

Om någon vet av någon organisation eller liknande som behöver babykläder så säg till. Vi har mängder. Allt på bilden ska skänkas bort.

Kommentarer
Postat av: smyckestokig

Fynda fina personliga julklappar hos mig ! säljer jättefina unika namnarmband/budskapsarmband där du kan välja din egna text om du vill. tex ditt namn.barnets, älsklingens mm för endast 79 kr ! Finns även andra smycken till kanon priser välkommen in att fynda. ( ber om ursäkt om du ej vill ha reklam radera bara detta då ) men de är helt klart värda att kolla in. Dessutom perfekta personliga julklappar utan att man behöver bli ruinerad



mvh malin



http://smyckestokig.blogg.se/

2010-11-24 @ 03:30:56
URL: http://smyckestokig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0