Den som kommer ihåg alla andra glömdes bort





Min kära mamma är den som alltid kommer ihåg att uppvakta folk på deras födelsedagar (och påminner oss andra). Igår fyllde hon år och det lyckades jag glömma. Jag brukar komma ihåg, men i år fick jag för mig att det var den 10:e istället för den 1:a. 

Idag har vi iallafall gått över till dem för att uppvakta (och bli bjudna på god tårta). Bättre sent än aldrig får man väl säga.

Passade som vanligt på att öva lite på fotograferandet. Jag tycker att det ofta blir så mycket mer liv och stämning i en bild om man klarar av att ta den utan blixt. Och nu med mitt nya objektiv är den ekvationen iallafall lite lättare än förut. Men helt lätt är det inte. Och helt bra blir det inte. Men mer övning kanske ger färdighet. (En annan sak som skulle göra skillnad är väl antagligen ett stativ - eller bättre belysning än det stearinljus och det lilla dagsljuset som nådde oss genom fönstren från den mörka och trista himlen utanför). :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0