Dop idag



Jag har haft några ganska bråda dagar den senaste tiden. Men nu är det slut på det för ett tag - idag har nämligen Alva döpts. Det känns skönt att pusta ut i soffan nu. Inga dopprogram som ska göras. Ingen massproduktion av smörgåstårtor. Och inga bord som skall dukas.



Men dopet blev lyckat och fint tyckte jag. Vi hade en präst som var ny för mig - men faktiskt nog den bästa vi haft på våra dop och vårt bröllop. Vi har varit så nöjda med präster som vi haft tidigare och önskade därför en av dessa även idag men det gick inte att ordna. Lika glad är jag för det´för dagens präst var en positiv överaskning.

Till kyrkan hade vi anlitat samma solosångerska som vi hade vid E´s dop och hon var lika fantastisk som jag minns det. Det var fler än jag som´fick gåshud av hennes sång fick jag höra. :)

De två solosångerna var "Himlen i min famn" och "Älska mig". Otroligt vackra båda två. Särskilt "Himlen i min famn" älskar jag.



Efter dopet hade vi fika i en timrad loge invid älven. Först smörgåstårta som jag ägnat det senaste dygnet åt att göra. Och sedan vanlig tårta som barnens farmor var snäll och gjorde åt oss.

Ett stort tack till våra föräldrar som hjälpte till med dukning, tårtbak, städning m.m. Och till alla släktingar och vänner som kom (vissa trots långa avstånd) och delade dagen med oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0