Att kommunicera i skrift istället för tal

Ungar är lustiga ibland. Idag på före middagstid kom L plötsligt och gav mig ett papper som hon skrivit en hel mening på. Vilket var förvånande i sig för tidigare har hon högst skrivit två ord i rad. Men det mest förvånande var vad hon hade skrivit. På pappret stod det: "L***** har blod i munnen". Aningen konstigt val av första mening. Jag blev förstås lite fundersam. Hon sa att hon hade ett sår men något sådant syntes inte. Inte heller visste hon hur hon i så fall hade fått såret.

Men en stund senare fick det hela sin förklaring.

Tidigare på eftermiddagen hade det gått rätt vilt till när E och L lekte så jag sa åt dem att lugna ner sig och att någon av dem kunde göra sig illa om de fortsatte som de höll på. Mina förmaningar möttes dock bara av skratt och flams... Därför var jag ett par minuter senare på väg att säga till på nytt, men då blev det plötsligt lugnt så det behövdes inte.

Skälet till lugnet visade sig, senare idag, vara att L hade slagit sin läpp i E´s huvud - och åtminstone upplevde sig få blod i munnen. Vilket hon uppenbarligen inte ville säga till mig så snart efter min varning om att just detta skulle hända. Så istället skrev hon ett brev...(och en stund senare berättade hon dessutom allt) :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0