Början till en resa

Förra veckan när jag var till Ikea köpte jag en stor glasburk. I den ska vi spara pengar hela långa vinterhalvåret. Nästa sommar skall pengarna användas till en bilsemester i Sverige och eventuellt Finland.

Det är ju inte billigt att åka runt i Sverige men jag tycker att det finns få saker som slår att semestra i vårt fina land så nu gäller det att spara.

Fickorna ska tömmas på mynt ofta, varje månad ska vi avsätta en del sedlar från vår lön/föräldrapenning, när vi säljer saker på Blocket eller liknande ska pengarna ner i burken. Det sistnämnda är bra av två skäl - det andra skälet är att då känns det lite lättare att sälja bort bebissakerna allteftersom A blir äldre. Jag tycker ju annars att det är så vemodigt att sälja och skulle helst vilja spara allt.

I juni 2011 innehåller burken förhoppningsvis så mycket pengar att den, tillsammans med skatteåterbäring kan ta oss på en till två veckors roadtrip.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0