Min dag i bilder (test av nytt objektiv)

Jag kunde inte låta bli. Efter att ha läst mycket positivt om ett objektiv som förvånande nog låg i nästan min prisklass så slog jag till och beställde det. Tänkte att det vore kul att ha fler än ett objektiv och dessutom passar det nya objektivet mig rätt bra då jag ofta fotar porträttliknande bilder. Jag lockades även av att få ökad möjlighet till att fota inomhus utan blixt.

Igår anlände så mitt nyinköp - Canons EF 50 mm f/1,8 II.

Och idag har det testats. Jag är hittills väldigt nöjd om än vissa bilder blivit ganska dåliga, men det är snarare fel på användaren än objektivet. Bara jag övar lite och lär mig en del så blir det nog riktigt bra. :)

Efter att jag hämtat paketet igår blev det först lite fotografering av vår bebis A. Utan blixt och i riktigt dålig belysning. Inte perfekt resultat - men så mycket bättre än det skulle ha blivit med mitt vanliga objektiv.


I morse blev det en bild på en nyvaken E - även den i riktigt dåligt ljus. Jag misslyckas lite med att få skärpan rätt känns det som. Men annars blev det bra för att vara så mörkt (iallafall för att vara jag bakom kameran).


Sen blev det frukostdax och bättre ljus.



Efter frukost bar det iväg till dagis för äldsta barnet. Mellanbarnet ville följa med och försökte sno storasysters ytterkläder.


När storasyster var på dagis besökte jag kyrkans barnrytmik (och efterföljande fika) med de två yngre barnen. Denna bild är dock tagen med min mobiltelefon. :)


Eftermiddagen tillbringades i en lekpark med alla tre barnen. Passade på att testa objektivet i dagsljus. Motiven fick återigen bli barnen samt även höstlöv.




Sen matlagning för vissa av oss. Andra slappade i babysitter eller lekte.



Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd och tror att objektivet har en hel del att ge mig. Gäller bara att jag övar och lär mig. :)

Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Jättefina bilder på dina fina barn!

Utebilderna var fantastiska!!

2010-09-30 @ 20:19:44
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0