Påskkärringar



Idag har L och E varit påskkärringar. En dag för sent, men det funkar det med. :)
De tycker det är så roligt att få klä ut sig. Vi gick förbi och sa hej till kompisen på andra sidan gatan eftersom de var ute på gården. Sen besökte vi det underbara pensionärsparet som bor granne med oss - där bjöds vi på saft och kakor i deras uterum. Efter det var det dax för huvudmålet - mina föräldrars hus. Där fanns mamma hemma samt min ena bror och hans sambo (tyvärr var min pappa och min andra bror borta just då). Det var iallafall ett par minst sagt nöjda barn som gick hem från besöket. Varsitt fint diadem var en av alla de roliga småsaker som de fick av sin morbror och hans tjej.

Och alla som vi besökte fick välja både påskteckning och påskägg som barnen målat från korgen som de bar med sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0