Mjölk

Sedan ett tag tillbaka äter jag och A strikt mjölkfritt igen. Och det gör skillnad. Några dagar efter sista mjölken var A´s bajs normal igen. Och dessutom slutade hon vakna på natten och jämra sig (som hon hade gjort under en period dessförinnan).

Talar för att det kan var mjölken som orsakade slemmig bajs och gnäll. Men säkert vet man ju inte. Det kan ju även vara så att hon drabbades av någon magåkomma eller något annat som gick över strax efter det att jag slutade med mjölk.

Men för säkerhets skull håller vi oss till mjölkfritt nu ett tag framöver igen.

Inga ostar för mig alltså. Lite trist, men värt det såklart ändå. Hur som helst så blir det nog inte så lång mjölkfrihetsperiod för mig eftersom A nog är på gång att sluta amma (Skulle jag vilja så skulle hon självklart kunna sluta nu idag, men jag gillar att låta mina barn amma tills de själva väljer att sluta. Det brukar av sig själv bli glesare och glesare för att till slut rinna ut i sanden. Helt utan ledset barn eller bröst som blir fyllda för att man slutar amma tvärt.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0