Apropå morgontidning

Som jag skrev så har vi oftast inte morgontidning. Vi kör "många bäckar små"-principen under föräldraledigheten. Försöker spara in på just de där små men återkommande utgifterna som lätt blir en gansta stor å. Alltid blir det någon extra föräldradag över på grund av det (trots att vi emellanåt verkligen unnar oss att köpa något vi verkligen vill ha - och trots att en maten tillåts kosta ganska mycket pengar även under ledigheten.)

Hur som helst. Jag läser tidningen ändå. På nätet. Inte lika komplett. Inte lika mycket känsla - men det funkar.

Jag hoppas bara att detta nya läsbeteende funkar även för tidningarna? Att de får in ordentligt med annonspengar på oss som av olika skäl tillfälligt, eller alltid, väljer att läsa tidning på nätet.

Men jag antar att de är beroende av att folk faktskt betalar för sin tidning också?

En vacker dag kommer jag att återgå till den betalande skaran. Sen. När vi jobbar.

Men jag kommer aldrig överge nätupplagan. Den kommer finnas med som ett komplement. Där man kan uppdatera sig om det allra, allra senaste nyheterna. Och läsa bloggar. Och läsardebatter som uppstår i kommentarerna till artiklarna.

Det bästa av två världar - nytryckt, obläddrad papperstidning på morgonen. Färska nyheter, åsikter och debatter på nätet under dagen och kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0