Djur är alltid djur

Man kan ha hur snälla och fina husdjur som helst. Men de är ändock djur. Och jag tycker man måste tänka till lite när man har djur och barn. Saker kan faktiskt hända. Om än det inte är så vanligt att husdjuren biter av ens bebis fingar. Men uppenbarligen händer det. Så jäkla tragiskt. Det stackars barnet har nu att se fram emot ett liv med två tummar och en bit av ett lillfinger. Det fanns inte ens något finger att sy fast - för de var uppätna. Och det lär ju inte ha varit en särskilt trevlig upplevelse för bebisen heller...

Djur är viktiga tycker jag. Jag vill gärna ha djur om vi i framtiden har möjlighet till det. Det vill jag just för att vi har barn. Jag tror det är bra för barnen. Men man måste ändå komma ihåg att djur är djur. Vissa "mer än andra".

Läs om det stackars barnet här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0