Hos oss



Igår:
Trevligt nyårsfirande med goda vänner. Tidigt sådant. Jag var i säng en bra stund före tolvslaget. Men trevligt ändå (eller snarare just därför). :)

Vi drack varsitt glas Rotari som välkomstdrink. Klockan 15. Det enda bubblet för oss denna nyårsafton, typ nio timmar före tolvslaget. Barnen fick hallonsoda i fina glas med både frukt och paraply och litet dekorationsdjur i. Vi åt god mat och en lite mindre god dessert. Men den var iallafall snygg, desserten alltså. Sen fick vi vuxna prata bort flera timmar medan barnen lekte/spelade dataspel/såg på film.

Idag har vi haft en slapp dag. Det bliv ju trots allt lite senare än vanligt för barnen igår...
Vi har kollar lite Ivanhoe. Den såg vi varje år när jag var barn. Och även efter det har jag sett den ganska ofta - men inte under senare år. Jag trodde nästan att den hörde till de minnen som gjorde sig bäst som just minnen, att den kanske inte skulle var lika bra numera. Men den visade sig var bra även idag. Hoppas dom fortsätter att visa den på nyårsdagen i tjugo år till.

Nu ska jag och maken äta en räkcocktail. Det blir gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0