Inskolning

Inskolningen på förskola för E går bra. Det känns skönt - även om jag inte hade väntat mig något annat och även om jag hade beslutat mig för att ha henne hemma fram till nästa höst om det inet funkade bra med dagis.

Förra veckan var barnens pappa ledig och var hemma med L och A när jag skolade in E. En till två timmar per dag blev det på dagiset. I början var jag med men sen var jag i personalrummet och på affärer och liknande.

E gillar leksakerna. Och de små toaletterna som finns där. Och kompisarna. Och hon gillar personalen, särskilt den förskolläraren som ansvarar för hennes inskolning (I-S) gillar hon väldigt mycket.

Idag jobbar maken så min mamma och pappa var här två timmar på förmiddagen med A och L (första "barnvaktsgången" för A) medan jag var iväg med E. Idag var hon ute med de andra barnen, och som väntat hade hon velat gå in efter ett tag. Till skillnad från storasyster L har E aldrig varit en person som vill vara ute mycket. Hon gillar att gå ut, men vill oftast in efter en inte så lång stund...

Idag hade E för första gången frågat efter mig och pratat om att gå hem (då en liten kille hade varit lite för närgången), men det hade gått över fort. Och när jag kom var hon på gott humör. Glad att se mig, men såg redan fram eot att gå tillbaka till dagiset imorgon igen. Och imorgon ska hon äta lunch där för första gången - det ser hon fram emot.

När jag kom hem blev mamma kvar en stund - och till barnens stora glädje är hon nu ute på gården med dom innan hon ska gå hem. A sover. Och jag är ensam med en kopp te. Stillheten och ensamheten varar väl typ 30 minuter men är skön ändå. Eller snarare just därför. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0