Jag har blivit med fotostudio!



Av snälla föräldrar och svärföräldrar fick jag bakgrundspapp och en ställning till bakgrunden i julklapp. SEn inhandlade jag ett enkelt blixtpaket. 1 995 kr på Cyberphoto. Ganska mycket pengar för mig just nu - om än lite jämfört med vad märkesblixtar kostar. Som alltid så är det väl så att man får vad man betalar för, men för mig känns detta perfekt. Jag kan ju exakt ingenting om studiofotografering. Och väldigt lite om fotografering i övrigt. Så detta blixtpaket räcker gott och väl att öva på.

Idag har jag testat grejerna för första gången. Resultatet är blandat - med övervikt mot misslyckat. Det är svårare än man tror. Nu gäller det bara att öva.

På bilden är mellandottern E. Inte helt ren i ansiktet. Med en sliten pyjamaströja. Jag orkade inte fixa till barnen innan fotograferingen. Ville bara komma igång och testa snabbt - och dessutom var främsta ändamålet med fotograferingen att lära mig hur man gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0