Finlandsfärja - tillbaka till Sverige



Över förväntan. Klart över förväntan. Så kan man sammanfatta turen med Silja Galaxy från Åbo till Stockholm. Fin färja. Riktigt god buffe (över förväntan iallafall...om än vissa saker väl var lite väl mycket "kött och potatis a la snabbmats-ställe"). (Jag vet - jag har inte så stora krav kanske) :)
Massor med roliga aktiviteter för barnen i olika just då stängda barer - dansskola, cirkusskola, frågesport med mumintrollen osv. Ett lekrum (iofs inget man vill vara i allt för långa stunder). Trevliga shower i barerna senare på eftermiddagen - primärt riktade till vuxna men samtidigt sådant som även barnen gärna tittade på...mycket glitter och glamour. Helt ok hytt att dra sig tillbaka till då och då. Tax-freeshopping - blev sugen på massor av likörer, begränsade mig dock då jag har i färskt minne hur vi nyligen hällde ut tidigare taxfree-inköp som stått och blivit gamla i vårt skåp. Några flaskor vin blev det iallafall. Och en tröja.

Resans tio timmar kändes inte alls långa. Jag gör gärna om det och rekommenderar det varmt till andra barnfamiljer




L på cirkusskola



Och E



Och A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0