Hon blir så stor!! Det går för fort!!

Min lilla, lilla E börjar bli stor. Idag var sista dagen någonsin för henne på "lilla sidan", förskolans avdelning för små barn. Till hösten börjar hon på "stora sidan" tillsammans med L. Och om en månad fyller hon tre år. Stora damen.

Från vår fantastiska förskola har vi idag fått med två stora mappar med teckningar och annat. En för varje barn. E var stolt som en tupp. Hon har plockat i och ur mappens innehåll flera gånger. Jag har inte fått plocka undan några saker för att spara för "Dom är mina och jag är rädd om dom!!".

Förutom mapparna fick E även med sig en underbar powerpoint-presentation. Bilder, citat, intervju och annat från hennes tid på lilla sidan. Så fint! Hon ser ut att ha haft det precis lika roligt och bra som jag trott. Så roligt att se alla bilder på henne - stolta minen, lyckliga ögonen, kramarna, koncentrationsminen, nyfikna minnen och busblicken. Och bilderna på personalen och på hur det ser ut på förskolan - roligt att ha kvar som minne. Och känslosamt att titta på redan nu. Det går inte att se på det utan att bli tårögd. :)

Även om jag vet att det är fantastiskt även på stora sidan så kommer jag att sakna lilla sidan lite, men vi kommer ju tillbaka (med A) om drygt ett år... Det är verkligen ett privilegium att få ha sina små barn i en så liten barngrupp som det är på lilla. Ett stort privilegium.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0