Skansen



Alla tre samlade på en dalahäst. En liknande bild finns på mig, den äldre av mina bröder samt min kusin. Men den bilden är ca 25-30 år gammal...



Lemur



Annan apa



Ännu en apa. Med bebis. Det kan intde vara så jättekul att leva instängd i en bur. Att ha förlorat sin frihet. Men...
än värre är ju att förlora sitt barn, och dessa apor verkar iallafall få behålla barnen hos sig (det fanns apor i alla åldrar i buren). Jag skulle hellre leva i en bur tillsammans med mina barn och med möjlighet att ge mina barn mat än att bli fråntagen dem när de är små bebisar (som det väl sker med de festa av de djur som hamnar på våra tallrikar). Eller att leva i ett svältområde. I teorin fri. Mejn utan frihet i praktiken - och utan möjlighet att ge mina barn mat.



Ätande fågelunge på gångväg. Många passerar så föräldern hade fullt upp med att vakta och skydda sin unge.



Två glada tjejer fick handla sockervadd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0