Slutet på semesterresan - hemfärden

Efter Vasa åkte vi norrut. Först till Sundsvall där en gammal studiekamrat till mig bor tillsammans med sin man och deras två barn. Sist vi sågs var midsommarhelgen för två år sedan, före det var det nog ett ännu längre uppehåll mellan träffandet.

I Sundsvall övernattade vi i deras fina hus (med underbar bakgård bestående av tallskog - där de bland annat hade monterat upp gungor). Vi år god middag och umgicks i några timmar.

Morgonen efter åkte vi vidare. Nästa anhalt var Umeå och ännu en studiekamrat (som vi träffade senast sama midsommarhelg). En trevlig och god lunch. Lite lek för barnen och sen vidare.

Två korta möten. Men såååå roliga.

Två vänner till mig. Vänner som jag under 4 år delade nästan allt med. Vänner som numera bor i andra städer. Vänner som inte har sitt ursprung i min eller makens hemorter (många andra av de vi känner runt om i landet kommer ursprungligen från våra hemstäder varför det blir att man iallafall ett par gånger per år är i samma stad...med dessa två vänner blir det aldrig så). Så det är så kul att iallafall få till det så vi ses någon gång då och då. Om än det går ett par år emellan.

Efter lunchen i Umeå bar det av hemåt. En lyckad och rolig resa var slut. Och det gick över förväntan med barnen - inget problem alls att bilsemestra med tre små barn i baksätet. Det enda tråkiga var att vi passarade Umeå en tid då min yngsta bror och hans sambo jobbade, det hade varit kul att träffa dem också och se deras nya lägenhet. Men det får bli en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0