Är det inte det ena så är det det andra

På tisdagkväll spydde E ett par gånger. Ganska mycket slem. Inget mer hände på onsdag så jag började lite, lite hoppas att det var frågan om sådan förkylningsslem-uppkräkning som E haft vid något tillfälle tidigare. Inte för att hon nu var förkyld - men hon har ju varit mer eller mindre snuvig i fler veckor (förutom de senaste dagarna då).

Men i natt spydde även A. Så nu är det bara att konstatera att det antagligen är magsjuka som kommit på besök. :(

Så idag tvättar jag sängkläder. A spydde nämligen mycket. Typ halva vår säng känns det som. Som tur var kom spyan ca 5 sekunder efter att hon hade ätit och bestod enbart av "färsk" bröstmjölk. Så det luktade inte ens illa. Det är jag tacksam för.

Nu hoppas jag att fler i familjen slipper drabbas. Och att de redan drabbade inte kräks fler gånger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0