Härlig dag

Idag fyller maken år, men vi firade honom redan igår. Han överraskades på morgonen då han fick veta att han skulle tillbringa dagen i Pullinki tillsammans med sin pappa. De hade det nog bra i det underbara vädret.

Lika underbart var vädret här hemma. Jag och barnen tillbringade dagen tillsammans med deras farmor. En promenad över isen. Varma korvar i solen. Avslutande våffla (konceptet börjar kanske kännas igen). :)
En riktigt skön utflykt. Väl hemma stannade de två äldsta barnen ute på gården med sin farmor medan jag fixade middag till maken (och oss andra).

Oxfilé med hasselbackspotatis. Och en tårta till efterrätt. Jag gjorde bottnarna mjölkfria och skar sedan loss en bit som jag fyllde med mjölkfri grädde åt mig och E. Den första vispbara mjölkfria grädden som smakar helt ok - tror den var från Carlshamn (ett vit/orange-randigt paket).

Tyvärr har min mamma råkar ut för en riktigt seg influensa men min pappa kom över och åt med oss andra - och fick med sig mat och tårta hem till sjuklingen.

Dagen avslutades med melodifestivalen. Fel låt vann, tycker jag. Inte för att jag vet vilken som skulle ha varit "rätt". :)
Rent allmänt tycker jag det var ett starkt startfält med många bra låtar.


Härliga älven nedanför vårt hus


Mot våfflorna


Men först ett korvätarstopp


Pulkan med stort P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0