Ingemar Stenmark

Jag är extremt ointressead av att se på sport. Nu pågår exv någon sorts slutspel eller vad det nu heter mellan Skellefteå och Luleå i hockey och jag kunde inte bry mig mindre. Om jag så fIick biljetter till matcherna gratis, en sedvanlig timlön medans jag satt och tittade samt även en hamburgare i pausen så skulle jag aldrig få för mig att åka dit och titta. Aldrig.

Jag har inget alls emot sport. Tvärtom tycker jag att det är bra att röra på sig. Men just att sitta och se på när andra sportar är ett rätt obegripligt fenomen för mig (liksom förvisso tävlings- och prestationshysteri rent allmänt). Jag ser alltså ungefär aldrig på sport. Kanske lite konståkning någon gång om jag råkar zappa förbi det. För de fina klänningarnas skull. Men i övrigt så undviker jag oftast all sport så gott det går.

Jag är ingen stor fan av s.k. idrottssjärnor heller. I mina ögon finns det väldigt många andra saker som är mer värda aktning och beundran än att man råkar vara bra på att komma långt på tre steg. Typ. Men idag hörde jag en radiointervju med Ingemar Stenmark och påmindes om vilken sympatisk person han verkar vara. Påmindes även om hur duktig han en gång i tiden var - och hur stort det var när han åkte. Faktisk såg till och med jag på det ibland. :)

Det är trevligt med sådana som han. Som är duktiga på något utan att bli skrytsamma och dryga och spela över som många s.k idrottssjärnor gör idag (typ den där norrmannen som åker skidor).

Om Ingemar Stenmark skulle börja tävla igen så skulle jag faktiskt kunna tänka mig att titta. Det vore roligt om en så sympatisk och ödmjuk person kunde få vinna (fast det förstår jag ju förstås att han inte skulle kunna göra).

Har däremot förstått att han ska vara med i Mästarnas mästare. Det är ett program som jag vanligen aldrig någonsin skulle se. Nästan värre än att se på sport. Men kanske jag faktiskt kan se det litegrann på grund av Ingemar känner jag nu. Kanske. Det är ju faktiskt inte varje dag han är med i den typen av TV. Till skillnad från några andra av de före detta s.k. idrottstjärnorna, som numera verkar leva på att vara med i varenda show som vill ha dem, så verkar Ingemar besitta viss integritet och en del andra bra egenskaper.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0