Dockgarderob

Vi har en sån söt dockgarderob. Eller, det är egentligen innehållet som är sötast. I den finns nämligen en uppsättning stickade och sydda kläder som min mamma gjort som present till L. Kläderna och garderoben var L´s treårspresent från mina föräldrar.

Kläderna är gjorda för att passa s.k. Rubens barn-dockor (men passar såklart även andra dockor). L fick en Rubens barn-docka av mina föräldrar när hon var liten. Den fick namnet Emma. Sedan fick även E en av dem. Av någon anledning kom även den att heta Emma. Docktypen går således under namnet "Emmadockor" här i huset.

Eftersom kläderna används flitigt finns det ju en risk att något plagg försvinner  eller går sönder. Det är ju sånt som kan hända. Jag tycker dock att de är så fina så jag har länge tänkt att jag vill bevara dem på något sätt - ifall något sådant händer. Och nu har jag bestämt mig för att det får bli ett bevarande i bloggen så under en tid framöver kommer de två dockorna att få visa upp olika dagens outfit ur garderoben.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0