Dagen då alla vet vad dom gjorde

9/11

Förr var det ett datum bland alla andra.För 10 år sedan blev det ett begrepp. Ett datum för evigt förknipatt med terrordådet i USA.

Och alla(?) minns vad dom gjorde den 9 september för 10 år sedan. Vid den tiden bode jag i Umeå. Pluggade. Och jobbade extra på kvällarna. Just den kvällen skulle jag jobba med telemarketing mellan kl 17 och kl 21. Före arbetspasset gick jag i lite affärer. Hörde någon diskusion om att något hänt. Inget jag reflekterade dessto mer över.

När jag kom till kontoret som jag arbetade från stod dagpersonalen  framför tv-apparaten i receptionen. Där kom även jag att se mina första glimtar áv terrordåden.

Den kvällen ställdes arbetspasset in. Jag åkte hem och tillbringade resten av kvällen framför TV-apparaten. Minns att jag hämtade mat på MAX på vägen. Minns även att bildena på TV´n nästan av en overklighetskänsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0