Våran helg

Jag har haft långhelg den här veckan. Var ledig i fredags och även idag, måndag. Och jag har haft tur med vädret under mina lediga dagar - efter en lång period med runt 30 minusgrader har det varit ett par behagliga grader under noll.

Helgen inleddes med en skön förmiddagspromenad med ungarna och Bamse, som vi varit hundvakt åt hela helgen.





Efter middagen gick jag och E till mina föräldrar för att sova där tillsammans med Bamse. E inledde med ett bad och sen hade vi lite mys framför TV´n och åt godsaker som mina föräldrar hade köpt åt oss.



På morgonen hade vi en stund på två innan vi gick hem. E sysselsatte sig med den pysselbok som mormor och morfar hade köpt åt henne inför helgen (de hade köpt en åt L också).



Vid lunchtid kom barnens farmor och farfar på besök och vi gick iväg för att äta våfflor tillsammans med dem. Till L´s förtjusning fick Bamse dra hennes bob delar av färden.





Efter en middag hemma hos oss tillsammans med farmor och farfar var det L´s tur att följa med mig för att övernatta hos mina föräldrar och hålla Bamse sällskap. Även hon inledde kvällen med bad. Sen blev det mys i soffan med godsaker och pysselbok, och en stunds melodifestivalstittande innan vi båda gick och lade oss.

Söndagen innebar hundlek i snödrivorna, tacomiddag med barnen, simskola och besök hos kompis för L. Idag har jag varit på barnvagnspromenad. Jag har dessutom rensat undan massor med skräp ur olika skåpar och hunnit med både pyssel med barnen och sagoläsning.

Som pricken över i:et fick jag möjlighet att springa en sväng medan det fortfarande var ljus ute tack vare att mina föräldrar kom hit och pasade barnen. Det var oerhört skönt! Första löpturen utomhus i år.

Sammanfattningsvis en mycket bra långhelg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0