Nymodigheter

En sak undrar jag. Det är VARFÖR kändisparen senaste åren fått gemensamma namn? Hur kommer det sig att Tom och Katie blivit "Tomkat"? Och att Brad och Angelina blivit "Brangelina"? Jag förstår inte. Jag kanske har blivit för gammal för att kunna förstå nya saker? Jag hoppas inte det. Men det är ett faktum att dessa sammanslagna namn är konstiga i mina ögon.

En annan sak som verkar vara konstig är "Tomkat"´s dotter Suris liv. I Aftonbladet kan man idag läsa:
"Hon bär dyra märkeskläder, reser jordklotet runt och behöver aldrig gå och lägga sig i tid. Världens mest kända 2-åring har allt - utom lekkamrater."

Det låter ju inte som ett så jätteroligt liv för en liten tvååring. Eller för någon annan heller för den delen. Att många vänner är nyckeln till lycka kan man dessutom idag läsa i en annan artikel i just Aftonbladet.


Personligen tror jag att de flesta äkta makarna gärna vill vara två separata personer och att de flesta barnen hellre vill ha kompisar än märkeskläder. Så som det var på den gamla goda tiden. :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Håller med dej !! För det viktigast vi kan göra för våra barn är nog att se till att dom får en massa lek och bus med vänner... glada barn - trygga ungdommar :)

Ha en bra dag

2008-10-24 @ 13:30:38
URL: http://[email protected]
Postat av: Kraka

Det där med de sammanslagna namnen har jag inte funderat så mycket på - ännu. Men att barn vill ha kompisar hellre än märkeskläder och flänga jorden runt torde vara rätt lätt att förstå.

Önskar dig en fortsatt trevlig helg!

2008-10-25 @ 14:42:37
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: Misen

Jepp, vi vill definitivt försöka bevara våra två personer och jag hoppas innerligt att vi inte börjar kalla varandra för mamma och pappa... Så klart att barn helst vill ha kompisar och massor, massor med kärlek! Ha en fortsatt bra lördag!

2008-10-25 @ 22:58:00
URL: http://homeostas.blogg.se/
Postat av: M

Tackar :)



Ja kompisar är nästan livsavgörande. Och kärlek med

2008-10-26 @ 16:56:39
URL: http://minareflektioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0