Ugnskassler med senap och ost

Snabblagad och enkel middag igår. Vanligtvis brukar jag inte ha ruccolasallad på kasslern när jag lagar denna rätt men vi hade några sådana blad som snart skulle blivit gamla så de fick vara med. Till kasslern åt vi ris och en sallad. Riset på bilden är vanligt parboiled men för att få det "lite roligare" kokade jag dessutom ½ portion rött råris och blandade in i det vanliga riset. Jag tycker det piffar upp litegrann. :)




Ugnskassler med senap och ost 
(lagom till 2 vuxna och en matglad tvååring)

ca 8-10 skivor kassler
senap
ca 8-10 ostskivor
svartpeppar
(16-20 ruccolablad)

Lägg kasslerskivorna i en ugnssäker form. Bred lite senap på varje skiva. Strö över rucculasalladen. Peppra. Lägg ost överst på varje skiva. Ställ formen i 200 gradder varm ugn ca 20 minuter. Servera med ris och en grönsallad.

Betyg: 4-

Kommentarer
Postat av: Misen

Ser gott ut det där! Ha, ha , så jag behöver bara vänta så där en 18-20 år tills jag får sova gott igen då! :)

2008-10-20 @ 14:18:18
URL: http://homeostas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0