Suck

Avundsjuka och gnäll. Sett till Sveriges finanser i stort är detta bröllop knappast en av de större utgiftsposterna. Och vad bröllopet ger tillbaka  marknadsföringsvärde kan knappast värderas. Dessutom så är det nog som så många sagt - i dessa tider av "mörker" och negativa besked kanske detta är vad vi behöver. Något att glädja oss åt. Lite festlighet i vardagen.  

Jag skulle självklart aldrig ha råd med ett bröllop i den stilen som detta par kommer att få. Men jag slipper å andra sidan den offentlighet som de ständigt lever i. Och mest avgörande av allt - jag kommer aldrig att kunna bli ett så bra reklampelare för vårt land som kungafamiljen faktiskt är. De gör ett bra jobb tycker jag. Och jag unnar Victoria och Daniel ett riktigt fint bröllop - och bryr mig inte så mycket om det går några skattekronor till det. För i det stora hela är det inga enorma summor - inget som istället för bröllop hade kunnat användas för att "vända Sverige på rätt köl". Skulle pengarna som går till detta bröllop istället ha kunnat ge alla de arbetslösa jobben åter så hade jag sett annorlunda på det. Men de hade sannolikt inte räckt till annat än kortvariga punktinsatser - och då tror jag den sammantagna positiva effekten för Sverige som  detta bröllop kan ge är större än den positiva effekt pengarna hade kunnat göra på annat håll.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Håller med dig där och dessutom, för pengarna som ska gå till detta finns redan en undan lagd budget.

Dom här pengarna skulle nog aldrig ha gått till något annat.

2009-02-26 @ 09:17:30
URL: http://gunilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0