En balansgång

Dagens stora nyhet har varit det kommande giftermålet mellan prinsessan Victoria och Daniel. Jag har tillbringat kvällen med att kolla in de olika extrainsatta programen i på tv. Jag är för monarkin och hoppas att detta är något som kommer att stärka dess popularitet. Det är på något sätt en balansgång - kungahuset måste vara folkligt för att accepteras i dagens moderna samhälle. Men blir det för folkligt så förlorar det sin glans - och tappar sin funktion.

Jag tror och hoppas att Daniel kommer att axla detta nya på ett bra sätt. Det är inte precis något litet och enkelt som han är på väg att ge sig in i. Han verkade visserligen väldigt nervös idag - men man måste ju beakta att att han ligger en 30 år efter Victoria i övandet. Om några år blir det nog hur bra som helst. Kära verkar de vara iallafall. Och lyckliga. Speciellt Victorias ögon fullkomligt strålade ju.

Jag är glad för deras skull och ser fram emot bröllopet - även om det ju är rätt lång tid kvar till dess.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0