Djurparksbesök

Igår besökte vi Furuvik i Gävle. Första gången för oss alla och det var en positiv överraskning. Parken har allt. Där finns många olika djur, det finns små killingar som barnen får klappa och mata, det finns tivoli med många karuseller, det finns pool och badlek, det finns fina gamla byggnader, det finns ett gammalt fort (just det missade vi tyvärr), det finns flodtur i regnskogsmiljö och hela parken är välskött och vacker med fina planteringar. Men det bästa av allt var att djuren verkade ha det bra (om nu fångenskap kan vara bra) och att parken gör mycket för att hjälpa vilda djur som är utsatta för olika hot (främst orsakade av människan som vanligt). Parken rekommenderas!

Kommentarer
Postat av: Åsa, mamma till Elin

Vi var till Furvik förra sommaren och blev faktiskt besvikna, vi tyckte det var en rätt trist djurpark med lite djur och mycket blommor, inte alls vad vi hade förväntat oss. Jag är glad att Er upplevelse av Furuvik blev positiv.

2009-06-22 @ 09:08:57
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Postat av: M

Det kanske är för att jag gillar blommor som jag tyckte den var så bra då :)



Eller för att vi inte hade så jättestora förväntningar. Jag trodde det var en väldigt liten och enkel djurpark, och det tyckte jag inte det var. Jag tycker den faktiskt var i klass med Skansen - bättre på vissa plan men sämre på andra (och mindre såklart).

2009-06-22 @ 19:11:28
URL: http://minareflektioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0