Köttkorv...

Köttkorv är en rätt som jag inte ätit sedan den serverades i skolan när jag var barn. Och att jag inte har ätit den är ingen slump - utan ett mycket medvetet val.

Jag tycker inte att just den korven är särskilt god...tror det är något med konsistensen och utseendet.

Den här tiden på året finns det stora högar köttkorv till salu i butikerna - men då under namnet julkorv (för visst är det väl samma korv?? Åtminstone väldigt lik).

L som ofta är nyfiken på ny mat såg nyligen dessa "nya" korvhögar och ville självklart smaka, så för första gången i livet lade jag en av dessa i min kundvagn. Och idag har det tillagats köttkorv7julkorv och både E och L gillade  korven (vilket i och för sig inte säger mycket om dess smak då de gillar ungefär allt).

Jag tyckte mest bara den såg äcklig ut...för det gjorde den verkligen. Körde dessutom med en liten fuling och sa att julkorven inte räckte till alla så att jag därför åt en varmkorv istället (vilket dessutom nästan var sant). :)

Kommentarer
Postat av: Diana ♥

Har just nu en ny jultävling på bloggen - delta gärna! =) KRAM/ Diana

2009-11-26 @ 18:50:50
URL: http://dianasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0