Pocket och prassel



Idag låg det andra "pocket & prassel"-paketet i postlådan när jag kom hem från jobbet. Ett riktigt knubbigt kuvert var det. Vilket fick sin förklaring då jag öppnade och en tjock och härlig pocket trillade ut. "Blonde" av Joyce Carol Oates. Perfekt. En författare som jag länge varit nyfiken på - men ännu inte har läst. Och dessutom handlar boken om Marilyn Monroe som alltid har "fascinerat" mig (iallafall hennes levnadsöde har det). Förutom pocketen innehöll paketet även en kryddmix, "Chicken Thai Wok", som ska bli jättespännande att prova. Där fanns även en stor härlig chokladkaka med smak av mint, ett par påsar grönt chaite (kommer att avnjutas alldeles strax) och ett läppcerat med lyster (äldsta dottern är fixerad vid allt som har med läppglans/läppstift att göra och hon hann slita bort förpackningen innan jag fotograferade). Te, choklad och något för torra läppar - så perfekt för den kalla hösten. :)

Ännu ett hel-lyckat paket från min hemlige bokvän. Stort tack! 


Kommentarer
Postat av: Hemlig bokvän

Vad roligt att du gillade även detta paket. Jag har läst en hel del av Oates, och Blonde är det absolut bästa hon skrivit tycker jag.

2009-10-13 @ 07:19:37
Postat av: Åsa

Vilken rolig idé!

Skickar du ett bokpaket till någon eller får du bara paket?

2009-10-13 @ 19:59:03
URL: http://asaleh.blogg.se/
Postat av: M

Ja visst är det en kul grej!



Det är bloggen "Enbokomdagen" som håller i det hela och alla som vill (och som har en blogg) får vara med. Man anmäler sig hos henne och sen fördelar hon så att alla anmälda får en person att skicka till - och en annan person som skickar till sig. Jättekul!



Jag tror hon brukar ha en omgång om tre paket varje höst och vår + dessutom en julspecial med bara ett paket (kan dock ha fel, det här är första gången jag är med så jag är inte så insatt)



Kan varmt rekommendera att gå med :)

2009-10-13 @ 20:43:33
URL: http://minareflektioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0