Kalasdax

Snart fyller jag år. När jag var runt 20 så trodde jag att det skulle vara ganska ångestfullt att bli äldre än 30. Att närma sig 40. Tänk så rätt jag hade. Och så fel.

Jag trodde det ångestframkallande skulle handla om rynkor och gråa hår. Om slapp mage. Ett falnande yttre. Ärligt talat så kan jag säga att jag nu, när jag är där, nästan skiter fullständigt i det som jag för 15 år sedan oroade mig för. (Jag skriver nästan, för visst bryr jag mig om sånt där också ibland).

Det är ju skönt att jag hade fel när jag var 20 år.

Men jag hade ju ändå rätt. För visst tycker jag det i viss mån är förenat med ångest att åldras. Ett år mindre kvar att leva (med eller utan rynkor kvittar, bara jag får var kvar här). Ett år närmare den biologiska klockans slutdatum.

Men det finns ingen återvändo. Åren går.

Och nu ska det visst firas ordentligt dessutom. Enligt fyraåriga L.

Hon förberder "mitt kalas" för fullt. Ritar skattkarta till skattjakten som jag ska ha(?). Pratar om tårtor. VIll köpa in ballonger och serpentiner. Funderar över vilka jag ska bjuda (kanske kompisen I från hennes dagis?).

Jag som inte brukar göra någon större sak av mina födelsedagar...

Och hon blir nog besviken. För något stort kalas blir det inte. Möjligen om några år då jag fyller jämnt. Men i år får det bli lite extragod middag och efterrätt för familjen. Det räcker gott.

Och skattjakt om det nu finns en sådan förberedd. :)

Kommentarer
Postat av: S

Jag och M vet en hemlighet... tror den har med skattjakten att göra... säg inte att jag sagt något:)

2010-11-05 @ 21:47:50
Postat av: M

Åhå :)



Det har inte varit ngn skattjakt ännu. Vet inte om den kanske är inställd. L hotade med det igår när hon var arg på mig nämligen :)

2010-11-06 @ 13:01:23
URL: http://minareflektioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0