Skridskobana i vardagsrummet

Om någon känner sig i behov av ett extrahalkigt golv i något rum så gör så här:

1. Spraya rikligt med hårglans på golvet

2. Låt torka.

Sedan är golvet riktigt, riktigt halkigt. Och svårt att få icke-halkigt igen.

Detta vet jag efter att jag under en tid upptäckt hala fläckar här och där. Nästan förenade med livsfara.
Igår såg jag hur de kommit till. Och vem som är upphovsmannen (E).

Sen har jag ägnat en del tid åt att försöka få bort de hala fläckarna. Och lyft upp glansmedlet på en hylla väldigt högt upp.

Kommentarer
Postat av: S

känns det exklusivt med hårglans fungerar även stearin till detta ändamål(små mängder bortpillat från en ljusstump räcker långt)billigt och finns alltid hemma:)

2010-11-05 @ 21:53:11
Postat av: M

Tack det var ett bra tips :)

Det känns faktiskt lite trist att mitt hårglans används till detta (iofs viktiga ändamål) :)

2010-11-06 @ 13:02:38
URL: http://minareflektioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0