Vårsol



Det är så fint med tulpaner när vårsolen kommer. Just denna bukett fick vi förra veckan av mina föräldrar.

En sak som inte är lika fin är allt damm och alla fläckar som plötsligt syns i huset. Här har solen skinit större delen av dagen idag och vid lunchtid var jag less på att se skiten så operation storstädning inleddes. Började med köket idag. Från golv till ta. Varenda skåplucka, varje handtag, alla hörn och lister, fönsterbrädor och prydnadsgrejer. Allt.

Riktigt skönt nu efteråt :)


Kommentarer
Postat av: Maria

Hej!

Jag hittade din blogg när jag sökte på eksem. Min dotter är snart 10 månader och har haft eksem på händer och ansiktet sedan hon föddes. Vi smörjer med Locobase Repair, men det blir bra och sämre hela tiden. Hur gick det över för din dotter eller kan det fortfarande blossa upp? Växte det bort? Förlåt om jag besvärar :/ / Maria

2012-02-22 @ 14:01:58
Postat av: Mia

Hej och förlåt för sent svar :(



För vår dotter försvann eksemet när vi tog bort mjölkprodukter. Fast det tog några veckors mjölkfrihet innan det blev bra.



Det har blossat upp lite någon enstaka gång efter det men det har nog oftat/alltid berott på att hon fått i sig mjölk av misstag.



Vi har testat att ge mjölk ca 1-2 ggr per år och i början reagerade hon direkt på det. Men nu är hon 3,5 år och hon äter mjölkprodukter utan problem. Det var ungefär vid 3 års ålder som det växte bort.

2012-04-05 @ 18:13:27
URL: http://minareflektioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0