Britta igen

Jag gillar Britta Svensson på Expressen. Har citerat henne förr och lär göra det igen.

Nu om Juholt.

Jag skulle antagligen aldrig ha röstat på Juholt, men det beror inte på honom utan på att jag inte brukar rösta på hans parti.  Men jag tycker synd om Juholt. Jag tycker de i hans parti verkar ha behandlat honom ganska illa.

Som Britta Skriver i en krönika:

"Hans öde ger en väldigt bitter smak i munnen.
Om de socialdemokrater i partitoppen som nu drivit på hans avgång tror att de kommer att få applåder, tror de fel. Trots den kritik vanligt folk haft mot Håkan Juholts beteende, gillar de inte när någon blir illa behandlad.
Jag tror att många ser de senaste dagarnas nedbrytande av den egna partiordföranden som ren mobbning.
Jag har sett Håkan Juholt i aktion några gånger, som talare och när han gått runt och skakat hand med folk. Han har framstått som en engagerad och generös person som gillar andra människor.
Förhoppningsvis kan han använda dessa talanger även i fortsättningen på något bättre sätt.
När han avgår, vänds allting till sin motsats. Hans goda sidor blir viktigast, medan de som drivit bort honom framstår som grymma och skenheliga. En farlig utveckling för Social­demokraterna.
Vem lurade denna varma och engagerade smålänning att ta på sig en för stor kostym?"

Och:

"Jag känner en väldig respekt för Håkan Juholt att han inte vek ner sig, att han ändå försökte så gott han kunde.
Och mycket mindre respekt för dem som först utsåg honom, och sen intrigerade bort honom."

Jag håller med Britta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0