Glasstips

Härom dagen hittade jag en för mig ny glass i butikens frysdisk - Ciprian´s kardemummaglass (inte den på bilden alltså).

Jag har aldrig testat Ciprian´s glassar förut då de är rätt dyra  men efter att ha ätit den nu så kan jag konstatera att det nog blir fler gånger... Den var riktigt god. Speciellt då den fått stå framme en liten stund. I frysdisken fanns även samma glass men smaken vit nougat. Den känns som ett måste att prova. Speciellt efter att ha läst denna recension hos Ninas mat:

"Vit nougat:

  • Underbar! Gräddig och lagom söt. En bra mix av vanilj smak och krämig.
  • Årets glass enligt testpanelen.
  • Smak: 5/5

Slutkommentar:
Njutning för alla sinnen, denna glass är värd varenda krona.
Om du vill unna dig en riktig god glass men fina råvaror.
Då är detta glassen för dig."

En tredje smak som jag är riktigt sugen på att testa är hjortron...det känns som att jag kommer att unna mig några paket från Ciprian´s i vinter. :)

Ett plus i kanten dessutom för att glassarna är Kravmärkta.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Oj! Den vet jag inte om vi vågar köpa hem. Antagligen skulle den ta slut innan den hunnit in i frysen. ;-)

2009-11-21 @ 14:14:21
URL: http://asaleh.blogg.se/
Postat av: David

Alla var riktigt goda och känns att de är bra råvaror i glassen. Har dock inte hittat den överallt.



Vilken är din favorit?

2009-11-24 @ 21:53:19
URL: http://www.ninasmat.se
Postat av: M

Ja den tar slut fort för den är riktigt god :)



Jag har än så länge bara provar kardemumman, det visade sig att märket inte fanns i min närbutik när jag tänkte köpa vit nougat. Måste snart åka till butiken här i stan som har dem i sin frysdisk. :)

2009-11-25 @ 14:54:28
URL: http://minareflektioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0