Kalas

I går firade vi min make som fyllde år. L hade sett fram emot "kalaset" i flera dagar och var djupt koncentrerad och engagerad när hon fick göra tårtan nästan helt själv.

Så här fint blev resultatet (den lilla "tårtan" är en mjölkfri till lillasyster E):


Under dagen var maken iväg på en överaskningstripp till Svanstein för lite utförsåkning tillsammans med våra banrns farfar. Barnens farmor var hemma hos oss under tiden och jag passade på att ägna dagen åt massor med matlagning utan barn. När utförsåkarna kom hem blev det mängder av snittar som en sorts förrätt/middag vid middagstid tillsammans med barnen. L var mycket förtjust.

Varmrätten blev en köttbit med ädelostsky och rostad vitlökssås som vi åt när vi såg på melodifestivalen. Och efter det några chokladbitar. Inte helt oväntat så var vi aningen för mätta när vi sedan skulle sova. :)

                                                                 Många snittar blev det...


Kommentarer
Postat av: Åsa

Oj! Vilken fest! Vad pysslig du är.

2010-03-15 @ 17:13:11
URL: http://asaleh.blogg.se/
Postat av: M

Jag älskar att laga mat så jag passade på att laga extramycket och extralänge när chansen att nästan ägna en hel dag åt matlagning till stor del utan barn. :)

2010-03-16 @ 08:21:02
URL: http://minareflektioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0